Szkolny Zespół Taneczny "SKY JUMP" - dlaczego taniec? |
poniedziałek, 01 kwietnia 2019 08:32 | |||
Zespół "Sky Jump" istnieje od trzech lat, w ciągu których wielokrotnie występował w naszej szkole i domu kultury. Osobą prowadzącą jest p.Anna Tlałka. Jego skład ulegał zmianom, natomiast aktualnie członkiniami zespołu są: Z klas I: Klaudia Grzegorzewicz, Natalia Król, Lili Marchocki, Zofia Partyka, Julia Tuleta, Lena Wąsowicz, Aleksandra Wierzbińska. Z klas II: Julia Gudzikowska, Julia Marcinkiewicz, Karolina Niewiadowska, Agnieszka Preusner, Karolina Przybyła. Z klas V: Aleksandra Gorke, Lena Nasienniak, Amelia Sinicka, Wanessa Świtała, Marlena Przybyła. Dlaczego taniec?
Co taniec rozwija? § Psychomotorykę dziecka –wykonywania ruchów oraz ich kontrola, połączone z odczuciami zmysłowymi, pracą centralnego układu nerwowego oraz mięśni. § Cechy motoryczne – wytrzymałość i koordynację ruchową. Stopniowe zwiększanie intensywności zajęć oraz różnorodność ruchów usprawnia dziecko w przyjemny i nieuciążliwy dla niego sposób. § Koncentrację – przy nauce nowych kroków oraz samodzielnym powtarzaniu ruchów, owocuje chęć dorównania rówieśnikom, towarzyszy jej również skupienie. § Pamięć – systematyczne powtórki, tłumaczenie kroków na podstawie skojarzeń i historyjek w dużym stopniu sprzyja rozwojowi pamięci § Szybką reakcję – dynamiczne zmiany ruchów podczas układu, wykonywanie komend osoby prowadzącej i różnicowanie tempa zawsze są obecne podczas nauki tańca. § Koordynację wzrokowo – ruchową – obserwacja osoby prowadzącej przy jednoczesnym naśladowaniu ruchów jest bardzo dogodnym środowiskiem do rozwoju tej funkcji rozwojowej. Czego taniec uczy? § Dyscypliny § Współdziałania w grupie § Poczucia rytmu § Świadomości własnego ciała poprzez doświadczenie ruchów oraz ich konkretyzacji § Uświadomienia sobie przestrzeni i dzielenia jej z innymi ludźmi § Empatii § Orientacji ruchowej Dlaczego taniec bawi? § Wywołuje radość poprzez swobodną ekspresję ruchową, która jest spontaniczną reakcją na usłyszaną muzykę. § Inspiruje towarzysząca tańcu możliwość charakteryzacji, wcielanie się w charakter tańca, przygotowanie do występu daje upust wyobraźni dziecka, która jest bardzo bogata i potrzebuje takich bodźców. § Jest przyjemny, dzieci tańczą i powinny tańczyć dla przyjemności, towarzyszą im wtedy pozytywne doznania poznawcze, emocjonalne i estetyczne. Anna Tlałka - opiekun zespołu "Sky Jump"
|