Szkolny Zespół Taneczny "SKY JUMP" - dlaczego taniec? Drukuj
poniedziałek, 01 kwietnia 2019 08:32

Zespół "Sky Jump" istnieje od trzech lat, w ciągu których  wielokrotnie występował w naszej szkole i domu kultury. Osobą prowadzącą jest p.Anna Tlałka. Jego skład ulegał zmianom, natomiast aktualnie członkiniami zespołu są: Z klas I: Klaudia Grzegorzewicz, Natalia Król, Lili Marchocki, Zofia Partyka, Julia Tuleta, Lena Wąsowicz, Aleksandra Wierzbińska. Z klas II: Julia Gudzikowska, Julia Marcinkiewicz, Karolina Niewiadowska, Agnieszka Preusner, Karolina Przybyła. Z klas V: Aleksandra Gorke, Lena Nasienniak, Amelia Sinicka, Wanessa  Świtała, Marlena Przybyła.

Dlaczego taniec?

 

Co taniec rozwija?

§ Psychomotorykę dziecka

–wykonywania ruchów oraz ich kontrola, połączone z odczuciami zmysłowymi, pracą centralnego układu nerwowego oraz mięśni.

§ Cechy motoryczne

– wytrzymałość i koordynację ruchową. Stopniowe zwiększanie intensywności zajęć oraz różnorodność ruchów usprawnia dziecko w przyjemny i nieuciążliwy dla niego sposób.

§ Koncentrację

– przy nauce nowych kroków oraz samodzielnym powtarzaniu ruchów, owocuje chęć dorównania rówieśnikom, towarzyszy jej również skupienie.

§ Pamięć

– systematyczne powtórki, tłumaczenie kroków na podstawie skojarzeń i historyjek w dużym stopniu sprzyja rozwojowi pamięci

§ Szybką reakcję

– dynamiczne zmiany ruchów podczas układu, wykonywanie komend osoby prowadzącej i różnicowanie tempa zawsze są obecne podczas nauki tańca.

§ Koordynację wzrokowo – ruchową

– obserwacja osoby prowadzącej przy jednoczesnym naśladowaniu ruchów jest bardzo dogodnym środowiskiem do rozwoju tej funkcji rozwojowej.

Czego taniec uczy?

§ Dyscypliny

§ Współdziałania w grupie

§ Poczucia rytmu

§ Świadomości własnego ciała poprzez doświadczenie ruchów oraz ich konkretyzacji

§ Uświadomienia sobie przestrzeni i dzielenia jej z innymi ludźmi

§ Empatii

§ Orientacji ruchowej

Dlaczego taniec bawi?

§ Wywołuje radość poprzez swobodną ekspresję ruchową, która jest spontaniczną reakcją na usłyszaną muzykę.

§ Inspiruje towarzysząca tańcu możliwość charakteryzacji, wcielanie się w charakter tańca, przygotowanie do występu daje upust wyobraźni dziecka, która jest bardzo bogata i potrzebuje takich bodźców.

§ Jest przyjemny, dzieci tańczą i powinny tańczyć dla przyjemności, towarzyszą im wtedy pozytywne doznania poznawcze, emocjonalne i estetyczne.


Anna Tlałka - opiekun zespołu "Sky Jump"